Apa yang akan Berlaku Untuk Badan Di bawah Tekanan?

Apa yang akan Berlaku Untuk Badan Di bawah Tekanan?

Mungkin tiada siapa dalam abad kedua puluh dibina model perubatan yang lebih berguna daripada Ketua Sindrom Adaptasi Dr. Hans Selye ini (GAS). Ia menerangkan apa yang berlaku kepada fisiologi badan apabila dikenakan tekanan. Secara ringkasnya, apabila badan (dan fikiran) ditegaskan:

• Kelenjar timus (yang merupakan pusat imuniti selular) mengecut, dan sistem limfa merosot;
• Sistem pencernaan menjadi radang, dan di bawah keadaan ekstrem, ulcerates;
• Kelenjar adrenal (yang duduk di atas buah pinggang) pertama membesarkan cuba untuk memenuhi beban tambahan diletakkan di atas mereka, dan kemudian mereka mula gagal dan pergi ke dalam keadaan keletihan.

Hasil umum adalah bahawa tenaga atau stamina kita jatuh, kita lebih tertakluk kepada reaksi alahan, metabolisme asid lemak kita (yang mempunyai banyak kaitan dengan keradangan) menjadi terganggu, dan sistem imun kita kehilangan rintangan. Kita menjadi meluas radang.

Seperti yang menarik kerana model ini, ia tidak menangani kuasa-kuasa di Alam yang menyokong badan supaya ia boleh mengimbangi dan menahan tekanan. Sistem perubatan tradisional seperti Ayurveda dan perubatan Cina, bagaimanapun, meneroka bagaimana sifat-sifat unsur dalam Alam berkaitan secara langsung kepada fisiologi manusia dan membolehkan ia untuk mengimbangi untuk kesihatan.

Dari sudut pandangan perubatan holistik, banyak aduan kesihatan kronik yang paling serius hari ini seperti dysbiosis (kehilangan keseimbangan flora usus, motilitas, dan penyerapan pemakanan) dan rintangan insulin (Sindrom X) boleh dijelaskan dari segi alahan dan keradangan. Alahan dan keradangan adalah untuk yang paling keputusan akhir sebahagian daripada:

1. keracunan daripada bahan kimia alam sekitar, makanan kita, dan ubat-ubatan (terutamanya antibiotik);
2. salah jajaran tulang belakang dan tengkorak tulang menyebabkan tekanan kilasan dalam badan yang berkurangan dan aliran ketidakseimbangan darah, limfa dan bekalan saraf kepada tisu;
3. fungsi gastrousus miskin dan penghapusan kekurangan dari usus;
4. dikeluarkan dari kuasa-kuasa unsur semula jadi vitalizing di Alam - udara bersih, air, cahaya penting dan bumi;
5. tekanan emosi seperti yang kita menghadapi akhir usia eksploitasi (iaitu membuat peralihan dari dysfunctionality kepada fungsi, dari rapaceousness kepada pertimbangan.)

• faktor-faktor tekanan emosi boleh menjadi hebat palliated dengan herba, tetapi mereka lebih berkesan dirawat dengan kaedah repatterning bawah sedar seperti penggunaan pati Floralive® yg belum ditebang bunga ??, NET (terapi neuroemotional), Psych-K, homeopati, kaunseling, mengimbangkan tenaga amalan seperti yoga dan Qi Gong, dan religeous dan refleksi falsafah.

• immunomodulation tidak tertentu (peningkatan umum imuniti dengan menggunakan tumbuh-tumbuhan perubatan luas bertindak), dan kimia dan ubat detoksifikasi adalah sangat ditangani oleh penggunaan mudah herba. Herba juga dengan besar anti-radang.

• Mengembalikan keseimbangan unsur daya Nature bekerja dalam badan memerlukan kemahiran tinggi dalam bidang penyembuhan dan penerokaan dan pemahaman "tenaga" sistem perubatan tradisional seperti Ayurveda, dan pemahaman disiplin baru seperti TERBAIK (Bio Penyegerakan Bertenaga Teknik-yang menggunakan konsep kutub utama.)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar