Berpeluh Face - A Truly Off-Meletakkan Dilemma Muka

Berpeluh Face - A Truly Off-Meletakkan Dilemma Muka

Berpeluh muka yang berlebihan, atau apa yang lebih biasanya ditandai sebagai hiperhidrosis muka sebenarnya, bentuk yang paling lazim hiperhidrosis bahawa berjuta-juta orang di seluruh dunia sedang mengalami. Walaupun sebahagian besar orang yang terjejas dengan keadaan itu adalah atlet yang terdedah kepada aktiviti fizikal meneran, terdapat juga orang-orang yang cenderung untuk berpeluh dengan mudah. Berikut adalah beberapa perkara yang perlu anda tahu mengenai keadaan ini sangat menjijikkan dan memalukan berpeluh muka berlebihan, dan juga tanda-tanda yang anda mungkin mengalami apabila anda mempunyai keadaan ini.

Peluh berlebihan di muka adalah lebih sukar untuk mengurus daripada lain-lain bentuk hiperhidrosis, adalah bahawa ia tidak boleh ditutup tidak seperti berpeluh berlebihan kaki. Itulah sebabnya anda akan perlu untuk mendapatkan jenis yang sesuai rawatan segera untuk selesaikan masalah itu sebelum ia menjadi terlalu memalukan untuk anda. Pertama, anda akan melihat peluh mengalir ke bawah muka anda bermula berulang alik dahi al jalan ke hidung dan bibir anda. Itulah sebabnya ia adalah sangat penting bahawa anda menyimpan sapu tangan berguna mana-mana sahaja anda pergi. Dengan cara itu, anda boleh mengelap peluh di muka anda bila-bila masa anda perlu.

Pastikan anda menemui ubat asas dan penyelesaian yang mana anda boleh menghapuskan dilema ini. Ia sebenarnya lebih baik untuk melakukan kajian pertama mengenai cara untuk menangani masalah anda berpeluh muka. Berbuat demikian, anda akan mengetahui yang mana satu penyelesaian yang boleh didapati adalah lebih sesuai untuk anda. Anda juga boleh cuba pada mulanya, anti-perspirants yang boleh dibeli dari kedai-kedai ubat. Malah, terdapat boatloads over-the-kaunter produk yang boleh memberi berpeluh ubat wajah anda cepat.

Apa yang lebih, kerana tidak hanya jumlah besar berpeluh yang berlaku di kedua-dua kulit kepala dan muka seseorang apabila anda mengalami keadaan ini berpeluh muka yang berlebihan, mungkin membangunkan bau tertentu di kepala dan muka yang mungkin menambah sehingga rasa malu yang sedia ada anda ada pada berpeluh wajah anda. Selain itu, anda juga mungkin mengalami kegatalan di kedua-dua kulit kepala dan muka akibat berpeluh yang berlebihan yang anda dapat. Apabila ini berlaku, semua yang anda perlu lakukan adalah memohon beberapa salap topikal ke muka anda. Hanya pastikan bahawa anda telah meminta doktor anda mengenai ubat-ubatan atau prosedur rawatan sebelum akhirnya akan ke dalamnya.

Akhir sekali; ambil perhatian bahawa terdapat juga lain-lain pilihan rawatan beberapa disediakan untuk anda termasuk remedi asas diketahui oleh orang-orang zaman dahulu. Akan ada yang mengambil mandi dengan air sejuk untuk menyegarkan anda. Selepas itu anda harus melompat ke dalam pakaian yang segar dan bersih, sebaik-baiknya diperbuat daripada kapas untuk menyerap kelembapan yang mula membina. Kemudian hanya memohon beberapa bedak memastikan bahawa anda masih akan bau yang baik walaupun berpeluh. Juga, cuba untuk mengelakkan makan makanan pedas dan makanan ringan, serta barang-barang dalam tin dan makanan yang diawet kerana mereka diketahui mengandungi banyak bahan kimia dan radikal bebas yang boleh menyumbang kepada keadaan anda hiperhidrosis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar