Thumb Texter ini

Thumb Texter ini

Anda lihat di mana-mana anda pergi, orang teks pemesejan antara satu sama lain, biasanya dengan ibu jari. Sesetengah boleh menaip hampir secepat melalui ibu jari yang mereka boleh dengan keyboard. Sesetengah remaja sebenarnya teks sehingga seratus kali setiap hari. Itu meminta masalah.

Saya tidak bermaksud beberapa masalah yang jelas, seperti mendapat ke dalam kemalangan atau sexting. Saya bercakap tentang sindrom terowong carpel, disebabkan oleh pergerakan berulang-ulang. Cuba pertimbangkan; jika anda boleh mendapatkannya dari menggunakan papan kekunci biasa dan / atau tetikus, anda pasti boleh mendapatkannya dari mesej teks yang berlebihan.

Terdapat satu lagi masalah yang mungkin. Tenis siku adalah disebabkan oleh overusing bersama yang semasa bermain tenis atau aktiviti-aktiviti lain yang memerlukan ia digunakan. Bowling, besbol dan sukan lain mempunyai masalah yang sama dengan sendi bekerja terlalu keras.

Apa yang boleh dilakukan untuk mengelakkan ia? Menyedari masalah ini berpotensi adalah satu permulaan. Sila lihat pada berapa kerap anda menggunakan papan kekunci kecil, dan sama ada atau tidak ia adalah satu tindakan yang konsisten pada asas setiap hari. Jika ia, masa untuk mula membuat beberapa perubahan.

1) Gunakan jari lain: Ya, ia adalah lebih mudah untuk hanya menggunakan ibu jari, tetapi ia mungkin idea untuk ganti yang jari anda gunakan. Ini dapat membantu ibu jari anda.

2) Beri ia berehat: Anda mungkin mahu mengurangkan bilangan dan panjang mesej ini. Ini membolehkan ibu jari anda untuk berehat dan ancaman keradangan pada saraf di pergelangan tangan. Anda juga perlu berhenti menghantar teks selepas dua puluh minit dan tidak bermula sekali lagi untuk tempoh yang sama.

3) Urut: Perlahan-lahan gosok ibu jari, tangan dan pergelangan tangan anda. Anda juga mungkin mahu untuk memutarkan pergelangan tangan dan hal bergoyang ibu jari anda ke belakang dan sebagainya untuk memastikan ia longgar.

4) Latihan: berputar tangan anda di pergelangan tangan, regangan dan senaman lain boleh membantu mencegah ibu jari texter ini. Ia mungkin kedengaran bodoh untuk menjalankan untuk teks lebih, tetapi ia adalah cadangan yang sah.

5) Beri perhatian: Adakah jari anda kaku pada waktu pagi? Adakah anda rasa sensasi pin dan jarum? Adakah kesakitan dan tekanan di pergelangan tangan anda? Bagaimana pula dengan ibu jari; mereka sengit dan menyakitkan? Anda mungkin telah membangunkan masalah.

Ada perkara yang anda boleh lakukan di rumah, walaupun ia adalah idea yang baik untuk mempunyai doktor check it out dan pastikan apa masalah sebenar. RICE adalah berguna dalam situasi ini kerana ia adalah untuk apa-apa kecederaan lain. Rest (berhenti menghantar teks untuk sementara), ais, mampatan dan ketinggian boleh menjadi berguna. Tanya doktor apa yang perlu digunakan untuk pemampatan, kerana beberapa splin adalah lebih baik daripada yang lain.

Penahan sakit Topikal, termasuk capsaicin dan / atau ekstrak kulit pokok willow. Jika anda alah kepada aspirin, jangan gunakan willow. Di kaunter ubat penahan sakit juga boleh menjadi berguna.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar